SZEROKO POJĘTE POSTĘPOWANIE DIAGNOSTYCZNE
- Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna dzieci i młodzieży do ukończenia szkoły ponadpodstawowej.
- Kierowanie do odpowiednich form terapii na terenie poradni i innych placówek pomocowych.
- Przesiewowe badania sondażowe klas pierwszych, których celem jest jak najwcześniejsze podjęcie działań niwelujących możliwość wystąpienia trudności szkolnych u dzieci.
- Współpraca z placówkami.
Zasady kierowania na badania psychologiczno – pedagogiczne:
Dziecko zgłaszane jest na wniosek rodziców (opiekunów prawnych). Wymagana jest zgoda rodziców na przeprowadzenie badań.
Rodzice (opiekun prawny) ustalają wyłącznie telefonicznie lub osobiście termin spotkania z psychologiem lub pedagogiem opiekującym się placówką.
W przypadku badań w kierunku dysleksji wymagana jest: opinia polonisty, zeszyty wypracowań klasowych, znajomość zasad ortograficznych.
W przypadku pozostałych badań wskazana jest opinia szkoły o uczniu.